Excel
Excel je program koji sluzi za tabelarni unos podataka i njihovu obradu. Program koristi tabele i polja za matematicko resavanje i obradu podataka. Moguce je da se razlicite formule "ubace" u celije tako da se na osnovu tih formula lako dobiju podaci. On poseduje alate koji omogucavaju laksi rad u tabelama, jednostavan je za koriscenje,ucenje i brzo pokazuje rezultate rada. Napravljen je 1987. godine od strane kompanije Microsoft i dolazi u paketu Microsofr Office-a.
*polje za formule (formula bar)
*radna sveska (workbook)
*celija (cell)
*traka sa alatkama (ribbon)
svaka celija predstavlja presek reda i kolone.
redovi su oznaceni brojevima i ukupno ih je 1048576, a kolone su obelezene slovima koji pocinju sa "A" i zavrsavaju se sa "XFD".
U celije mozemo upisati razlicite podatke kao sto su: brojevi, tekst, formule,
funkcije i datumi. Aktivna celija oznacena je pravougaonikom sa podebljanim linijama. Podatke u celije unosimo tako sto prvo oznacimo celiju a zatim upisemo sadrzaj.
Kada celiju oznacimo, njena adresa se pojavi u okviru naziva na liniji Formula, a iza
znaka = sa desne strane, vidimo sadrzaj koji unosimo u celiju. Za odredjivanje tacne visine reda koristimo naredbu Format --> Columns -->
Height gde upisujemo potrebnu vrednost ili izaberemo naredbu.
Osnovne funkcije u Excelu su
*Home (open,close,new..)
*Insert (pie,bar..)
Excel i word imaju mnogo slicnosti kao sto su:
i u wordu i u excelu mozemo da pisemo, promenimo boju teksta, promenimo font, boldiramo, podvucemo, mozemo uneti slike (grafikone), mozemo promeniti boju pozadine itd...
Grafikone mozemo praviti ako idemo na opciju insert pa zatim idemo na opciju "charts" i izaberemo grafikon koji zelimo.
Umetanje kolona: Da bi smo umetnuli kolonu, moramo kliknuti na desni klik kada smo stavili kursor misa na zaglavlje kolone. Zatim biramo opciju insert. kada to uradimo nova koona ce biti stavljena.
Umetanje redova: da bi smo umetnuli red desnim klikom kliknemo zaglavlje reda kog zelimo postaviti a potom biramo opciju insert.
Drugi nacin: kod drugog nacina postavljanja redova takodje ide desni klik na zaglavlje reda, biramo opciju insert, ali kod starije verzije excela (2007), da bi smo stavili red iznad biramo opciju "column row" (red iznad) a ako zelimo da umetnemo red ispod biramo opciju "column entire" ( red ispod).
Коментари
Постави коментар